Alla inlägg under april 2013

Av Ida - 18 april 2013 12:02

Äntligen är våren här!
Jag min pappa, min lillasyster och mina småbröder var ute och gick till en bäck som vi har i en skogsdunge :D tog massa bilder och testade nya funktioner på systemkameran! Fick fina bilder på åkrarna, vårat hus, bäcken och porträtt!
Kan tyvärr inte lägga upp bilderna just nu för jag är på skolan men lägger kanske upp dem lite senare idag eller imorron :)
Men jag kan lägga upp bild på en tussilago som jag hittade efter vägen från bromangymnasiet och hem :) den är lite redigerad från instagram :)
Ni kan gärna följa mig på instagram; hopehaswings97 :D
Tyckte det var riktigt kul på so:n idag. Vi hade religion och pratade judendomen, med Mose och hur han förde bort Guds folk från Egypten och slaveri! Så vi kollade på the bible program 1 det som handlade om Mose!
Det blir träning idag med min moster ungefär vid 16:00! Längesen jag var där!! Jobbigt!
Massa blessings

Av Ida - 15 april 2013 22:31

Det är helt sjukt att jag ska åka på språkresa till Brighton helt själv med massa människor jag inte känner!!! :O börjar bli lite nervös :S
Tänk om 92 dagar sitter jag i Brighton hos min värdfamilj med förmodligen någon annan från något annat land :)
Det väcker massa känslor! Spänd, nervös, glad, spännande, nya kompisar och jag kan bara fortsätta, men det kanske lite tråkigt att bara läsa om känslor om en resa! :D

Jo jag läste ett blogginlägg från en tjejs blogg (iamsure.blogg.se), där hon skrev om att bara för att solen kommer bakom molnen så betyder det inte att den inte är där. Det hon menar med det är att Gud är alltid där oavsett om det kommer något som skymmer honom. Vi säger att han är borta och tror att han inte finns vid våran sida, men det gör han! Han lämnar aldrig våran sida!
Bilden är från piren i Brighton, med tivoli på!!! Awsome! :D
Bless U my friends!

Av Ida - 9 april 2013 22:34

Idag var min födelsedag! Yey! 16 år!!
Igår kväll när jag bad så sa jag till Gud att han skulle göra mig pigg inför min födelsedag och dagen på Broman! Och tänk när mamma, pappa o min ena moster kom upp och sjöng för mig vid 7 så var det tänkt aymtt jag skulle somna om, men inte då! Gud hade ju gjort mig pigg inför den nya dagen!
8:40 idag så skulle mamma skjutsa mig till Broman och jag hade så ont i magen så det var inte sant! Hur nervös som helst! Fast det vart mycket bättre sen när jag kom in genom entrén!
Under dagen har jag fått testa på massa olika saker, sjunga i ensamble och kör, sett på när man spelar in i en studio, testat några program på deras datorer, haft gehörslära, ätit lunch och så har jag fått sett skolan på dagtid :)
Efter prova på dagen gick jag till min gammelfarmor (94/95 i höst), som ligger på ett ålderdomshem i stan, och hälsade på henne en stund :) det var jätteskönt att få träffa henne lite själv för en gångs skull :)
Sen åkte jag hem och hjälpte till lite grann inför mat och fika. Sen innan maten kom min morbror som jag inte ens visste att han skulle komma :) efter maten kom min farmor o hennes man och då fikade vi och runt 7 åkte jag o min moster på gymmet en stund, hon tränade och jag rockade rockring o satt i massagestolen <3
På bilden är sakerna jag fått idag; stspappret om min resa av min familj, mostrar, farbror och mormor, 300kr av min morbror, skivan "not about the Songs" med Terese Fredenwall av min moster och en bh min farmor har sytt till mig!
Jag hoppas att ni har haft en lika bra dag som jag har haft!
Blessings

Hem

Av Ida - 7 april 2013 17:16

Sista dagen av lovet. Imorron börjar skolan igen :( det har gått så fort!
Sitter på bussen hem nu iaf. Har varit hos mormor sen igår eftermiddag :) jätteskönt med inga jobbiga ljud!
När jag kommer hem ska jag titta på teletubbies på C kids! Sen blir det lite skoljobb :/
Längtar tills på tisdag! Då är det min 16 födelsedag + att jag ska få vara på bromangymnasiet i stan och prova på musiklinjen!! Ska bli superkul! Hoppas jag känner någon jag kanske kommer gå med :)
Bilden är ifrån igår! Varför snöar det nu för!!! Det ska vara vår!
Massa blessings

Av Ida - 1 april 2013 09:48

Nu har äntligen mitt lov börjat! Vilken lång helg det har varit!
Ska bli såå skönt! Åker till min mormor om en stund och då tänker jag bara vila och läsa!
Sen senare idag har jag tänkt att göra chokladbollar som jag kan frysa in :) supergott blir det! Mm
Nu på lovet kommer jag nog att bara ta dagen som den kommer :) och bara njuta + med träning 4 ggr den här veckan :) nu tänker jag ha resultat till sommarn :)
Hoppas ni som har påsklov får ha ett bra lov och ni som inte har lov, kämpa på i skolan! Ni klarar det!
Blessings for you!

Presentation

My name is Ida Westberg and I'm 16 years old.
In school I read music.
I love to play the piano, guitar and the ukulele, I also love to sing!
Here you'll be reading about important things!
Everything will be in English.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Omröstnig

Favorit del av julafton
 Få presenter
 Ge presenter
 Kalle Anka
 Julmaten
 Umgänget
 Allt
 Annat

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards